האם כל אחד יכול לעצב לעצמו את המטבח מטבח בהתאמה אישית

צילום: Roam in color

בעבר מטבחים נועדו אך ורק לבישול, אבל היום, בבית העכשווי, זהו אחד משלל הדברים להם הוא משמש. המטבח הוא המקום שבו מבשלים ומבלים יחד, משוחחים, מארחים וגם מכינים שיעורים או עובדים עם הלפטופ. יותר מהגודל הנתון שלו, חשוב מה ייכנס בו ואיך ינוצל כדי להפיק ממנו את המרב. החדשות הטובות הן שמי שמכיר את עצמו ואת אורח חייו בצורה הטובה ביותר, הוא בעל המטבח עצמו. רגע לפני שמתחילים לתכנן מטבח בהתאמה אישית, מומלץ להגדיר תקציב ולמצוא השראה למטבח המשאלות.

תכנון המטבח הוא לא רק מראֵה ומכשירי חשמל מפנקים. כל ארון, מכשיר והשילוב ביניהם צריך להיות פונקציונלי ולהתאים לסגנון החיים ולאורחותיו. המפתח להצלחה, אם כן, הוא איזון בין הפרקטיקה ונוחות השימוש ובין האסתטיקה שחשובה לרבים. אחרי שהבנתם מה הוא בסיס המטבח הרצוי, תוכלו להציגו בפני איש מקצוע שמתמחה בתכנון מטבחים. לבסיס זה יתווספו התאמות ודיוקים, מענה לבעיות שעלו ואף רעיונות חדישים שאולי לא הכרתם. מכאן סלולה הדרך למטבח החלומות. 

מטבח בהתאמה אישית
צילום: Sven brandsma

כדי לבנות את הבסיס, אלה הדברים שיש להתחשב בהם:

חשבו על עצמכם עכשיו

איך אתם אוהבים לבשל ולאפות? כמה אנשים פעילים במטבח ולכמה משטחים תזדקקו? האם אתם אוהבים לטגן ותזדקקו למערכת אוורור טובה? ואולי כלל אינכם מבשלים, והמטבח יכול להישאר ייצוגי בלבד. שאלו את עצמכם את אתם אנשים מארחים או דווקא מתארחים. תשובה לכך תכריע את הצורך בגודל אי או שולחן עם כיסאות סביבו.

אל תשכחו את כ-ל ההוצאות

הגדרתם תקציב מראש, אבל רצוי לבדוק אותו עם היציאה לדרך. לשם כך צרו רשימה מפורטת עם כל הצרכים שעלו – ארונות שלא חשבתם שתצטרכו, משטח עבודה, צבע, אריחים לקיר שבדרך כלל נשכחים וכמובן, עלות הובלות והתקנות. הוצאה נוספת היא פירוק ופינוי פסולת, אם מדובר בשיפוץ, וגם סעיף המזון עלול להישכח, כי קרוב לוודאי שהוא יתבצע בחוץ – באין מטבח בינתיים. 

חשבו על עצמכם בעתיד 

מטבח מתכננים לתקופות ארוכות. הדרישות משתנות במהלך התקופה, צרכים חדשים עולים, ילדים נולדים או להבדיל, מבוגרים מזדקנים. מטבח מרווח, שולחן ואחסון נמוך או חומרים שמותאמים לילדים הם חלק מהשיקולים שיש לחשוב עליהם בתכנון הנוכחי, עם מחשבה לטווח הרחוק. פן נוסף הוא החיסכון לאורך זמן. בחירה במכשירי חשמל חסכוניים ובחומרים בני קיימא תועיל לכיס בעתיד, וכך גם מטבח שהוא לא סופר-אופנתי, אלא יותר קלאסי שיחזיק לאורך זמן.

איך ייראה המטבח שלכם

לצד הפרקטיות והנוחות חשובה כמובן החזות. אין ספק שהמטבח צריך להיראות טוב, והעדפות העיצוב האישיות משחקות כאן תפקיד מרכזי. יחד עם הארונות, משטחי העבודה והצבעים יש לבחור גם את איכות החומרים והמרקם שלהם. אופן התחזוקה שלהם ישפיע גם הוא על חיי היום יום שלכם, כך שאם אינכם ששים לנקות וללטש, כדאי לבחור בחומרים עמידים. 

אל תוותרו על איש מקצוע

מומחים לעיצוב מטבחים יסייעו בהכוונה לחומרים המדויקים לצרכים. כך גם תתקבל הפריסה המיטבית של ארונות המטבח בחלל הקיים. לבסוף, כלי המידול התלת ממדיים שברשותם יהפכו את מה שקיים בינתיים בדמיון – למטבח מוחשי יותר, שיותאם רק אליכם.

מאמרים נוספים:

התאמת צבעים למטבח

אחת הדרכים להכניס למטבח עיצוב וסטייל היא לבחור צבע לחזיתות שלו. הבחירה הפשוטה ביותר היא

שיתוף:

דילוג לתוכן