למה כדאי להשקיע במערכת קיר מעוצבות

מערכות קיר מעוצבות

צילום: Saiful Islam on Unsplash

קירות הבית אינם שלמים ללא עיצוב פנים וסטיילינג, שבא לידי ביטוי בצבע, בחיפויים, בתמונות ובאומנות המולבשת עליהם. בשנים האחרונות רואים בבתים לבוש בסגנון אחר – מערכות קיר מעוצבות. הן נפרסות על קירות שלמים, לפעמים גם על מחציתם, והן מוסיפות טקסטורה ייחודית, תחושה של חמימות ושפע של אסתטיקה עיצובית. 

מערכות קיר משלבות בין עיצוב עדכני ובין פונקציונליות. החומרים נעים מעץ, מתכת וזכוכית ועד דמוי עץ. ניתן לעצב אותן במגוון אפשרויות וצורות, בהתאמה לקיר. הקיר שאליו הן צמודות הופך לקיר דומיננטי המושך אליו את תשומת הלב. הפונקציונליות מתבטאת בשילובים בין החיפוי עצמו למדפים סגורים או פתוחים, מגירות, טלוויזיה, תאורה, קביעת רמקולים ועוד.

נכון, אפשר תמיד להסתפק בתליית תמונה או בצביעה של קיר שלם, אבל למערכות הקיר יתרונות רבים מעבר לאסתטיקה ולפונקציונליות. הן תורמות לבידוד תרמי של חלל הפנים, בשל השכבה הנוספת לקיר, וכך ניתן לצרוך פחות חשמל. גם האקוסטיקה נתרמת מנוכחותן של מערכות הקיר, שכן הן סופגות צלילים. זו הסיבה שהן מושלמות לחדרי קולנוע ומוזיקה או לכל חלל שבו מעוניינים באיכויות סאונד.

מבחינה פרקטית הן עמידות ועומדות במבחן הזמן, כך שהן משרתות את המטרה במשך שנים רבות. אם מעוניינים לפרק אותן, הדבר אפשרי ולא פוגע בקירות. את החוששים מתחזוקה מעיקה, אפשר להרגיע. בחירה במערכות קיר שלמות אינה דורשת תיקונים, וכל הדרוש לניקיונה השוטף הוא מטלית או מטלית לחה.  

דרך נכונה להתייחס אל מערכת קיר מעוצבת היא כאל השקעה. היא עשויה להיות יקרה יותר מפתרונות פשוטים אחרים, אולם נוחות השימוש והערך העיצובי שהיא מכניסה לבית, הופכים אותה לכדאית. 

מערכות קיר מעוצבות
צילום: Alona Gross on Unsplash 

מה צריך לדעת כשמתכננים מערכת קיר?

חשוב לבחור את הקיר המתאים שעליו תולבש מערכת הקיר. זה הקיר שיקבל אליו את תשומת הלב והוא יוגדר כקיר הכוח של החלל המרכזי. הקצו לו מקום של כבוד, על קיר שלם ולא חלקי קיר. 

כדאי לאסוף השראות ומהן להרכיב את מערכת החלומות שתענה על כל הצרכים – מאחסון, דרך טלוויזיה ועד השארת מקום לדקורציה שתתאים לעיצוב הבית. 

השלב הבא יהיה לבחור את החומרים המתאימים, בין אם עץ ובין אם חומריות כגון מתכת. חומרים אלה צריכים להתכתב עם שאר החומרים בעיצוב הפנים. 

גם לבחירת הצבע יש משמעות רבה, שכן ראוי שמערכת הקיר תשמור על הידוק, אלגנטיות ולא תהיה עמוסה מדי, אם בחומר ואם בצבע.

מאמרים נוספים:

התאמת צבעים למטבח

אחת הדרכים להכניס למטבח עיצוב וסטייל היא לבחור צבע לחזיתות שלו. הבחירה הפשוטה ביותר היא

שיתוף:

דילוג לתוכן